اس ام اس انبوه همانطور كه از اسمش مشخص است.پيامك هاي انبوه گروهي است كه توسط شركت هاي رسانه اي، خدمات بانكي (براي بازاريابي و كنترل كلاهبرداري) و اكثر شركت هاي ديگر استفاده مي شود.
اس ام اس فله اي به شدت به يك استراتژي مؤثر تبديل شده و به رقابت در بازار رقابتي كمك مي كند. اين يك روش اقتصادي و كارآمد براي ارسال پيام هاي شغلي به افراد به طور مستقيم به صندوق ورودي آنهاست. امروزه ، تقريباً در هر مشاغل ، چه بزرگ و چه كوچك ، از راه حل هاي پيام رسان و سيستم هاي پنل اس ام اس، به ويژه براي راه حل هاي استخدام، بازاريابي و مراقبت از مشتري استفاده مي كنند.
احتمالا اين جمله را كه "95 درصد از پيامك هاي تبليغاتي شما 3 دقيقه پس از ارسال شما خوانده مي شود " را زياد شنيده ايد! تنها همين يك جمله كافي است تا بازاريابي پيامكي و ارسال پيامك انبوه به عنوان يك راه حل ايده آل از جانب بسياري از بازاريابان براي كسب و كارها پيشنهاد داده و بازاريابي پيامكي را براي يك بار هم كه شده امتحان كنند!!
در شرايطي كه بسياري از فعالان حوزه ماركتينگ بازاريابي پيامكي را بهترين راهكار پيشنهادي براي دستيابي به فروش بيشتر براي كسب و كار ها معرفي مي كنند، چگونه برخي كسب و كار ها با بهره گيري از بازاريابي پيامكي در نهايت شكست خورده و نمي توانند به موفقيت دست يابند.؟؟؟
پنل اس ام اس ابزار تحليل بازاريابي پيامكي
پنل اس ام اس اولين ابزاري است كه در كنار تيم بازاريابي خود به ان احتياج داريد. چراكه ارسال پيامك تبليغاتي انبوه به مشتريان و بررسي تجزيه تحليل هاي آن در پيشبرد بازاريابي پيامكي براي دستيابي به اهداف تعيين شده شما ميسر نمي شود، مگر با استفاده از پنل اس ام اس.
ارائه گزارشات دائمي و اختصاصي يكي از مهم ترين ويژگي هاي يك پنل اس ام اس كارآمد است كه در بازاريابي پيامكي نقش بسيار تعيين كننده اي دارد.به همين دليل لازم است از تيم بازاريابي خود بخواهيد كه گزارشات پنل اس ام اس را با نمود بيروني بازاريابي پيامكي يعني تعداد مشتريان و روند سود دهي تجارت خود مقايسه كنند و در صورت لازم تغييرات لازم را در ارسال پيامك ها انجام دهند.
براي تعيين اهداف نهايي خود لازم است ارتباط دو سويه با تيم بازاريابي پيامكي خود داشته باشيد. شما به عنوان صاحب يك كسب و كار هدف نهايي خود را براي تيم بازاريابي پيامكي تعيين مي كنيد و سپس بر اساس هدف شما ارسال پيامك هاي تبليغاتي شروع مي شود.
براي مثال اگر شما يك سايت فروشگاه اينترنتي داشته باشيد قطعا به دنبال تعداد زياد فروش بر روي سايت خود هستيد. اين مسلما هدف نهايي براي شماست.شايد تصور كنيد كه مي توانيد براحتي با ارسال پيامك تبليغاتي انبوه در مدت كوتاهي به اين هدف برسيد.بنابراين سعي مي كنيد به طور مداوم پيامك هاي تبليغاتي جذاب و ويژه را از طريق سامانه پيامكي براي مردم ارسال كنيد تا به هدف خود دست يابيد. اما به همين راحتي هدف به اين بزرگي محقق نمي شود.
بايد متن پيامك تبليغاتي را بر اساس اهداف كوچك تر بچينيد. در اولين قدم شما بايد براي شناسايي نام فروشگاهتان در ميان مردم سرمايه گذاري كنيد. متن پيامك هاي تبليغاتي شما بايد بيشتر به شناسايي سايت شما بيانجامد. بعد از اين مرحله بايد بتوانيد وجه تمايز فروشگاهتان با ساير فروشگاه ها بيان كنيد. بعد از اينكه توانستيد مشتريان خود را بدست آوريد ، متن پيامك هاي تبليغاتي شما بايد به سمت حفظ مشتريان با سابقه رفته و ان ها را به مشتريان دائمي تبديل كند.
دومين موضوعي كه بسياري از بازاريابان به ان توجه نمي كنند و ارسال پيامك هاي تبليغاتي آن ها با شكست مواجه مي شود عدم تجزيه و تحليل در حين بازاريابي پيامكي است.
بازاريابي پيامكي بايد يك فرايند انعطاف پذير باشد و شما بتوانيد دائم ان را كنترل كنيد و تغييرات لازم را انجام دهيد.اگر به طور موثر برنامه بازاريابي پيامكي خود را كنترل نمي كنيد ، نمي توانيد تشخيص دهيد كه چه زماني لازم است در روند بازاريابي خود تغييراتي را انجام دهيد.
وقتي تجزيه و تحليل روند بازاريابي خود را مرور مي كنيد ، برخي از موارد را مشاهده خواهيد كرد كه نشان مي دهد كه پروژه شما رو به پيشرفت است و لازم است همان شيوه ارسال پيامك را تقويت كنيد. گاهي نيز برعكس بوده و بايد در ارسال پيامك هاي تبليغاتي خود تجديد نظر كنيد. اين بررسي بايد همه جانبه بوده و تمامي مواردي كه به پيامك هاي ارسالي ارتباط پيدا مي كند را در نظر بگيريد.
متن پيامك تبليغاتي، زمان ارسال پيامك تبليغاتي، جامعه هدف پيامك ها ، ميزان پاسخگويي مشتريان و... از جمله مهم ترين مواردي است كه بايد به طور دائم ان را بررسي كنيد.
مطلب اصلي را با عنوان دلايل شكست بازاريابي پيامكي بخوانيد.
منبع: www.mashreghnews.ir
- چهارشنبه ۲۴ مهر ۹۸ ۱۷:۳۸ ۱۲۸ بازديد
- ۰ نظر