نكاتي براي سئو صفحات محصول فروشگاهي

مطالاب عمومي و آموزشي در حوزه هاي مختلف

نكاتي براي سئو صفحات محصول فروشگاهي

هنگام بهينه سازي صفحات محصول در سايت هاي فروشگاهي خود ، هميشه سعي مي كنيد تعادل كاملي بين ايجاد محتواي جذاب و خشنود كردن ربات هاي  Google پيدا كنيد. شما مي خواهيد توضيحات محصول منحصر به فرد ، با نام تجاري را بنويسيد ، اما اگر خلاقيت كسب كنيد ، ممكن است از نظر سئو بهينه نباشند

 

واقعيت اين است كه بهينه سازي صفحات محصول براي موتورهاي جستجو به طور فزاينده اي دشوار مي شود. مشاغل تجارت الكترونيك دائما در تلاشند راه هايي براي پيشگيري از رقبا پيدا كنند. در همين زمان ، بسياري از خرده فروشان آنلاين ممكن است محصولات و خدمات مشابهي ارائه دهند ، و رقابت بيشتري را براي نتايج موتورهاي جستجو در رتبه بالاتر ايجاد مي كنند.

 

در اين پست ، ما يك رويكرد جامع در مورد SEO محصول را در نظر مي گيريم. هدف ما اين است كه شما درك صميمانه اي از آنچه مخاطبان شما مي خواهند و چگونگي افزايش ترافيك وب و تبديل  در وب سايت فروشگاهي خود ايجاد كنيد.

سئو براي سايت هاي فروشگاهي و صفحات محصول چالش هاي زيادي دارد كه مي تواند آن را سخت تر از سئو براي يك وب سايت شركتي غيرتجاري كند.

 

براي مبتديان ، ممكن است فضاي كمتري براي بهينه سازي محتواي متني در سايت هاي فروشگاهي وجود داشته باشد. صفحات محصول موجود در فروشگاه وب شما ممكن است فقط از يك عنوان ، توضيحات كالا و عكس همراه باشد. در نتيجه ، ممكن است چندين صفحه داشته باشيد كه بسيار شبيه به يكديگر مي شوند.

 

يكي ديگر از مشكلات مرتبط با سئو براي سايت هي فروشگاهي اين است كه شما مي توانيد محصولاتي را كه مشابه يا تقريباً يكسان با محصولات رقباي شما هستند را در سايت بفروشيد. اين عامل اضافه شده مي تواند نوشتن توضيحات محصول منحصر به فرد  را دشوارتر كند.

اگر خود را در معرض اين نوع چالش ها قرار داده ايد ، نگران نباشيد. حتي اگر با مشاغلي از تجارت الكترونيكي مشابه روبرو هستيد ، مراحلي وجود دارد كه مي توانيد براي بهبود در رتبه بندي هاي جستجو و قرار گيري در صفحه اول گوگل انجام دهيد.

 

تكنيك هاي زير براي بهبود سئو سايت هاي فروشگاهي به شما كمك مي كند.

 

بهينه سازي صفحات محصول در سايت هاي فروشگاهي

 

صفحات محصول شما هنگام دستيابي به حضور موفق در خرده فروشي آنلاين ، بخش مهمي از معادله است. فعال كردن سئو براي وب سايت تجارت الكترونيكي شما فرصتي را براي افزايش حضور آنلاين شما و در عين حال افزايش درآمد همزمان فراهم مي كند.

 

خبر خوب اين است كه براي شروع تأثيرگذاري ، لازم نيست شما يك متخصص سئو باشيد. تمام آنچه شما براي شروع كار نياز داريد تمايل به يادگيري صبر در حين آزمايش ابتكارات جديد SEO شما است.

 

بازار خود را بشناسيد

در تجارت الكترونيك ، رقابت آنلاين براي شما بسيار شديد است كه به سادگي مي توانيد فرضيه هايي را درباره مخاطبان خود مطرح كنيد. زمان لازم را به تحقيقات بازار اختصاص دهيد و اين پايه و اساس يك استراتژي سئو برنده خواهد بود.

 

اول از همه ، بهينه سازي صفحات محصول لزوماً با كلمات كليدي شروع نمي شود. اين روند با توسعه درك مخاطبان هدف شما و شناسايي مزاياي منحصر به فرد محصولات شما ارائه مي شود.

درك آنچه مشتريان شما مي خواهند به شما امكان مي دهد محتواي جذاب و هدفمند توليد كنيد كه به نوبه خود آنها را به سمت خريد انگيزه مي دهد.

 

تحقيقات كلمات كليدي مناسب

موفقيت تلاشهاي سئو شما تا حد زيادي به اين بستگي دارد كه شرايط يا كلمات كليدي را براي هدف گذاري انتخاب كنيد. برخي از دارندگان وب سايت تجارت الكترونيك اين اشتباه را انجام مي دهند كه فقط كلمات كليدي تجاري و كوتاه مرتبط با محصولات خود را در نظر مي گيرند.

 

اگر تحقيقات دقيقي در زمينه بازار انجام داده باشيد ، ممكن است كشف كنيد كه اين بهترين شرايط براي اجراي آنها نيستند. مي توانيد با استفاده از ابزارهاي جستجوگر كليدي SEO مانند SEMRush يا Ahref كه حجم جستجو را براي اصطلاحات خاص نمايش مي دهد ، قدرت يك كلمه كليدي را مشخص كنيد.

هدف اصلي شما در اينجا اين است كه كالاي خود را جلوي چشم مشتريان احتمالي خود بگيريد. براي رسيدن به اين هدف ، ابتدا بايد درون سر آنها قرار بگيريد ، آنچه را جستجو مي كنيد تعيين كنيد و آنچه را كه مي يابيد براي ايجاد محتواي جلب توجه استفاده كنيد.

 

يافتن اصطلاحات مناسب براي هدف قرار دادن در صفحه محصول ، مستلزم انجام تحقيقات كلمات كليدي براي هر محصول است. با استفاده از ابزار كلمه كليدي SEO خود ، يك اصطلاح واضح در ارتباط با محصول خود ، مانند "لباس مجلسي" يا لباس عروسي جستجو كنيد. مي توانيد با چند تركيب مختلف آزمايش كنيد تا ببينيد كدام يك از آنها مناسب تر است.

ابزار كلمه كليدي ليستي از اصطلاحات مربوط به محصولي را كه ارائه مي دهيد توليد مي كند. اصطلاحاتي را انتخاب كنيد كه مطابق با آنچه مخاطبان شما براي انجام جستجوي محصول خود استفاده مي كنند ، باشد.

 

كلمات كليدي را كه پيدا كرده ايد در گوگل سرچ كنيد و نتايج را بررسي كنيد. ساير سايتها چگونه در مورد اين محصولات صحبت مي كنند؟ از چه اصطلاحات ديگري استفاده مي كنند؟ آيا مي توان اين شرايط را براي صفحات محصول خودتان تنظيم كرد؟

 

يك يادداشت در مورد نام تجاري: فراموش نكنيد كه ، مارك تجاري مي تواند در اينجا نقش مهمي ايفا كند. اگر كاربران در جستجوي خود نام تجاري شما يا نام تجاري محصول را تايپ مي كنند ، از قرار دادن اين كلمات كليدي در استراتژي SEO خودداري نكنيد.

مطالب مرتبط: فاكتورهاي مهم براي خريد بك لينك

انجام نكات سئو داخلي براي صفحات محصول

 

 

بعد از مشخص كردن كلمات كليدي مناسب براي صفحات محصول ، زمان آن رسيده است كه آنها را وارد صفحه خود كنيد. رعايت اصول سئو داخلي به شما كمك مي كند تا محتوا جذاب و غني از كلمات كليدي را تنظيم كنيد بدون اينكه از كيفيت محتواي شما كم شود

بهينه سازي عنوان و توضيحات متا

 

تگ تايتل و توضيحات متا صفحه محصول شما بايد هركدام حاوي كلمه كليدي اصلي باشد ، ترجيحا نزديك ابتداي تايتل و دسكريپشن. اين مواردي است كه در موتورهاي جستجو به عنوان نوعي "پيش نمايش" براي محتواي محتواي صفحه نمايش داده مي شود.

گوگل هر دو برچسب عنوان و توضيحات متا را كرال (خزش) مي كند ، بنابراين داشتن كلمه كليدي تمركز موجود در هر يك از عوامل مهم رتبه بندي است. علاوه بر اين ، شما مي خواهيد اين عناصر را هم قابل خواندن و هم جذاب كنيد تا مصرف كنندگان تمايل به كليك روي آنها را داشته باشند.

 

لينك هاي داخلي

 

از جمله پيوندهاي داخلي به صفحات ديگر در وب سايت شما كاربران را ترغيب مي كند تا سايت شما را بيشتر جستجو كنند. هرچه بازديدكنندگان طولاني تر مشغول به كار باشند ، احتمال خريد آنها بيشتر است. پيوندهاي داخلي همچنين خزيدن سايت شما را براي ربات هاي موتور جستجو آسان تر مي كند كه مي تواند به افزايش رتبه سئو شما كمك كند.

اطمينان از داشتن صفحه شما با محتواي منحصر به فرد و جذاب ، يك جزء اصلي يك كمپين موفق SEO است. اگرچه صفحات محصول شما مي تواند فضاي محدودي براي محتوا ارائه دهد ، اما از آنچه در دسترس داريد استفاده كنيد.

 

هرگز توضيحي را از سايت ديگري يا از صفحه محصول مارك اصلي كپي نكنيد. شما مي خواهيد محتواي شما تا حد ممكن منحصر به فرد براي مخاطبان مورد نظر شما باشد.

 

از اسكيما براي صفحات محصول استفاده كنيد

اسكيما به موتورهاي جستجو اجازه مي دهد اطلاعات هر يك از صفحه وب خود را بدانند. به نوبه خود ، اين به شما كمك مي كند تا توضيحات محصول شما در نتايج موتور جستجو بالاتر و همچنين افزايش نرخ كليك را نشان دهد. مي توانيد طيف گسترده اي از گزينه ها را در Schema.org با گزينه هاي محبوب ثروتمند براي بررسي ، قيمت و در دسترس بودن محصول پيدا كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.